fbpx

Program

Antreprenoriat

Vrei să fii antreprenor? Vino la Zilele Biz ca să afli cum poți să construiești un business solid pe o piață tot mai volatilă, dar plină de oportunități. Avem nevoie de mai multe afaceri create de români, dar pentru asta este nevoie de o schimbare de mentalitate și de oameni care au curaj să riște pentru a pune în aplicare ideile lor de afaceri. Cei care au reușit deja pot să te ajute să-ți construiești businessul. Ești deja antreprenor? Ai nevoie de acces la cele mai bune resurse pentru a reuși să-ți consolidezi și să-ți extinzi businessul. Vino să-i cunoști pe antreprenorii care înfruntă zi de zi cu succes provocările pieței libere și pe profesioniștii care au resursele necesare pentru a te aduce la următorul nivel.

Parteneri

09:00 - 10:00

Înregistrarea participanților

10:00 - 11:30

Sesiunea I: Business de la zero la infinit – Banca Transilvania, Bucureștiul Întreprinzător

Antreprenorii adevărați au impact. Schimbă lucrurile în jurul lor, creează comunități și împing lucrurile înainte. Iar în București există tot mai mulți oameni care au idei și curaj să construiască businessuri de la zero. Poveștile lor sunt dovezi ale faptului că schimbarea începe cu oamenii și poate continua doar prin ei. Sunt oameni care ne inspiră prin puterea exemplului.

Vorbitori:

Tiberiu Moisa, Director Executiv Retea si Business Development, Banca Transilvania

Deliric și MATER biblioteca de materiale

Dragoș Bucurenci și Swim Factory

Teme de discuție:

  • Ce trebuie să știi când deschizi o afacere?
  • Cum construiești un startup de success
  • Managementul timpului pentru antreprenori
  • Antreprenoriat urban
  • Idei smart, business-uri chic
  • Business mentoring. Cine îți sprijină primii pași?
11:30 - 12:00

Pauză de cafea

12:00 - 12:30

Keynote speaker – Iulian Stanciu, eMag

Construcția unui business de la zero e principala provocare pentru un antreprenor. Dar cum îți păstrezi echilibrul când afacerea ta devine un business regional de peste 1 miliard de euro? Cei mai puternici oameni de business din România îți vor dezvălui provocările vieții de antreprenor, dar și soluțiile prin care reușesc să se mențină în top.

12:30 - 14:30

Sesiunea 2: Antreprenori în era supervitezei

Viteza schimbării este uriașă, iar antreprenorii trebuie să fie pregătiți pentru noul mediu de business ultradinamic. Cum poate un antreprenor din generația X să dezvolte businessuri pentru noile generații de consumatori Y și Z? Ce înseamnă să ai un business conectat 24/7? Află de la antreprenori de top cum să-ți construiești un business solid pe o piață tot mai volatilă, dar plină de oportunități. Găsește idei, exemple și metode prin care poți construi afaceri solide care să aibă succes nu doar pe plan local, ci și pe plan regional și chiar global.

Vorbitori:

Theodor Paleologu, Casa Paleologu

Șerban Radu, Cărturești

Lucia Costea, Managing Partner Secom

Răzvan Voica, Fondator Școala Informală de IT

Tudor Furir, CEO Pernod Ricard România

Adrian Cocan, Cofondator Lăptaria cu Caimac

Teme de discuție:

  • Cum transformi filosofia în business
  • Cum vinzi cărți generației Facebook
  • Provocările creșterii
  • Drumul către primul milion
  • Noile tehnologii în antreprenoriat – automatizare, cloud, software-as-a-service
  • Rolul mentorului în antreprenoriat
14:30 - 15:00

Pauză de prânz

15:00 - 16:30

Dezbatere: Păstrezi sau vinzi? Cum poți duce afacerea la un nou nivel?

Dezbaterea este moderată de Radu Atanasiu, Adjunct Lecturer la Maastricht School of Management

Vom dezbate după regulile competițiilor de formal debate ARDOR. Ingrediente: o temă relevantă și pasionantă, două echipe bine pregătite să îi bombardeze pe ceilalți cu argumente și contra-argumente, un cronometru pentru fiecare discurs.

Motivul dezbaterii: Construcția unui business de la zero este o sarcină monumentală. Dar, odată adusă compania la un anumit nivel, mulți antreprenori sunt în fața unei dileme: să accelereze spre vânzarea afacerii sau să continue creșterea consolidată pe termen lung? Antreprenorii dezbat plusurile și minusurile fiecărei strategii de exit, cum pregătești businessul pentru calea de dezvoltare aleasă și ce înseamnă să treci la nivelul următor atât în business, cât și în plan personal.

Invitați:

Ioan Cocan, Cofondator Tremend

Mihai Rotaru, Cofondator Clever Taxi

Mariana Brădescu, Cofondator Piatra Online

Radu Savopol, Fondator al 5 To Go

Felix Pătrășcanu, Fondator & Managing Partner FAN Courier

Mirela Drăgoi, Cofondator, Pet Star Holding

Speakerii zilei

Inovatie

Primele linii de cod ale viitorului au fost deja scrise. Nu de programatori de rând, ci de către inovatori – cei care dau formă ideilor care ne schimbă zi de zi lumea. De la tehnologie și procese de producție, la marketing și relații cu clienții, inovațiile “împing” granițele societății digitalizate cu fiecare megabit de informație care se scurge prin computere personale sau supercomputere. Gândul devine trafic de date, iar compania care este mai rapidă în decizii, care pariază (și investește) în inovație, rămâne sau ajunge în top. Bun venit în viitorul hypersmart!

Parteneri

09:00 - 10:00

Înregistrarea participanților

10:00 - 10:30

Keynote Speaker

Sînziana Tudor, Timberkraft

Radu Tudor, MB Telecom

10:30 - 12:00

Sesiunea 1: Tech Powered Society

Ne mișcăm fizic  în virtual, derulăm sau facem parte din business-uri globale online. Orașele își mută administrația în uriașe creiere digitale, interconectând servicii, transport. Obosiți de complexitățile societății contemporane, predăm o parte din atribuțiile sociale și personale către asistenți dotați cu inteligență artificială. Nici companiile nu stau mai bine, întrucât cantități mari de date zac nefolosite, spre bucuria furnizorilor Big Data, machine learning. Și este doar începutul noii societăți digitalizate, la al cărei viitor trudesc și elevii de azi, implicați cu succes în competiții internaționale de robotică, echipe de start-up cu pretenții de unicorn investițional. Bun venit în viitor!

Vorbitori:

Prof. Adina Florea, Decan, Facultate de Automatică Bucuresti

Liviu Apolozan, CEO, DocProcess

Mihai Raneti, CEO și Fondator Cyber Swarm

12:00 - 12:30

Pauza de cafea

12:30 - 14:00

Sesiunea 2: Pasiunea mea, inovatia

Inovația este un complicat proces de business, în cele din urmă, dar nimic nu se poate construi fără educație. Iar dacă programa școlară se poate schimba de la an la an, pasiunea unui formator rămâne pilonul central al performanțelor, al reușitei în viață. Dar cum bătălia pentru forța de muncă înalt calificată, în România, devine tot mai dificilă din cauza problemelor demografice, companiile trebuie să vâneze viitorii ingineri, inovatori, încă de pe băncile școlii sau să apeleze la roboți. 

Vorbitori:

Cristian Popescu, Managing Partner SAP România

Nicolae Zamfir, Director General Institutul National de Fizica Nucleară / ELI-NP

Vlad Măcelaru, CEO și fondator ClarK

Echipa de robotică "Technogods" de la Colegiul Național "Ecaterina Teodoroiu" din Târgu Jiu

Speakerii zilei

Management

Top managerii dintr-o companie nu își iau concediu în același timp, spune o glumă veche, ca să nu își dea seama angajații că businessul funcționează cheie și fără contribuția lor. Sigur, gluma a reușit să stârnească câteva zâmbete la vremea sa, însă nu a păcălit pe nimeni. În lipsa unui lider vizionar la nivel de top management, o companie poate, cel mult, să supraviețuiască. În schimb o organizație condusă de un lider curajos, care iese mereu din zona de confort și nu se mulțumește niciodată să urmeze căi deja bătătorite, are toate șansele să conducă detașat cursa și, la final să ridice cupa deasupra capului.

Parteneri

09:00 - 10:00

Înregistrarea participanților

10:00 - 10:30

GUEST STAR SPEAKER Andrei Roșu, Sportiv de anduranță, blogger și speaker motivațional

Andrei Roșu a renunțat la un stil de viață sedentar, în urmă cu opt ani, iar de atunci a terminat cel mai dur ultramaraton din lume, a intrat în Cartea Recordurilor și a fost primul român care a trecut înot Canalul Mânecii. 

10:30 - 12:00

Leadership marathon

Leadershipul nu este o cursă de viteză, nu este un sprint. Este un maraton. Un adevărat sport de anduranță. Un lider trebuie să demonstreze în primul rând că este un selfleader, un foarte bun luptător cu propriile limite. Zi de zi un manager bun trebuie să iasă din zona de confort, să își depășească limitele, să treacă peste toate obstacolele din drum și să termine cursa. Fie că este vreme urâtă, fie că sunt urcușuri ori coborâșuri, alergătorul trebuie să știe cum să își dozeze eforturile și să lupte cu sine, pentru că un atlet este singurul responsabil de rezultatele sale. Pentru a ajunge la performanță, un sportiv trebuie să fie integru, să aibă încredere în forțele proprii, capacitatea de a-și stabili și atinge obiectivele. Și nu în ultimul rând pasiune. Pentru că toți sportivii de succes iubesc cu adevărat ceea ce fac.      

VORBITORI: 

Horia Adrian, CEO Holcim România

Adrian Nanulescu, mentor și coach Ascendis

Bogdan Badea, CEO eJobs

Tiberiu Mercurian, director de marketing, Alpha Bank

Răzvan Ziemba, Managing Partner, Profit Consulting

12:00 - 12:30

Pauza de cafea

12:30 - 13:30

SESIUNEA 2: Succes la feminin

Se spune că în spatele unui bărbat de succes se află întotdeauna o femeie puternică. Dar în spatele unei companii de succes, cine se află? Ei bine, tot o femeie puternică! Chiar dacă numărul doamnelor din managementul companiilor este încă departe de a fi egal cu cel al bărbaților, acestea au demonstrat în nenumărate situații abilități de leadership care se bazează mult pe comunicare, pe încurajarea exprimării și orientarea către oameni. Vino să le cunoști pe femeile puternice din spatele unor companii de succes și să iei o porție de inspirație și leadership.

VORBITORI: 

Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life

Manuela Necula, Head of Country Ogilvy & Mather/ CEO Hogarth WW Romania

Mădălina Uceanu, Senior  Consultant & Founder, CareerAdvisor

TEME:
• Leadership și puterea exemplului
• Critical thinking
• Complex problem solving
• Mindfulness și leadership
• Self leadership

13:30 - 14:00

Pauza de cafea

14:00 - 15:00

Sesiunea 3: Cum să ai idei - rețetă pentru creativitate

Workshop susținut de Ioana Manea, Certified Creativity Trainer, Capitan Brainstorm

Dacă până nu cu mult timp în urmă, creativitatea era asociată cu domeniul artistic, publicitatea sau cu o mână de antreprenori inovatori, astăzi nu mai este deloc așa. Abilitatea de a face conexiuni între mai multe puncte dispersate și de a găsi soluții în lipsa informațiilor complete, au devenit unele dintre cele mai frecvente provocări ale top managementului. Și, această realitate nu se va schimba prea curând. Un studiu realizat recent, a arătat că cele mai importante abilități, de care vom avea nevoie pe piața muncii în viitor sunt creativitatea, managementul crizelor, rezistența, flexibilitatea și deschiderea către alte culturi. Vestea bună este că nu trebuie să fii un geniu singuratic pentru a fi creativ, creativitatea fiind o abilitate care se învață și se antrenează. Cum?

Vino la workshop-ul „Cum să ai idei – rețetă pentru creativitate”, susținut de Ioana Manea, Certified Creativity Trainer, Capitan Brainstorm și vei învăța o serie de tehnici care te vor ajuta să fii mai creativ.

Speakerii zilei

Media & Marketing

Fragmentarea consumului de media și diversificarea platformelor deschid noi orizonturi în strategiile de comunicare ale brandurilor. Nu mai putem însă discuta în paradigma offline versus online. Nu contează mediul, ci puterea poveștilor pe care brandurile le pot transmite. În era multitudinii de platforme, canale și influențatori diverși, atenția poate fi captată numai prin mesaje puternice și personalizate, cu grade de interacțiune peste nivelul cu care eram obișnuiți în trecut.

Parteneri

09:00 - 10:00

Înregistrarea participanților

10:00 - 10:30

Key Note Speech: Creativitate vs Business

Mihai Botărel, Co-Founder, Creative Director, RXM Creative

De patru ani, împreună cu Raul Mândru, conduce propriul business în New York, RXM Creative, o agenție de creație care are în portofoliu mai multe branduri din zona de fashion, printre care: Under Armour, Ray-Ban, Sunglass Hut, lenscrafters, Christian Louboutin, Loro Piana. Mihai a debutat în Ogilvy, apoi a lucrat în Leo Burnett Bucharest,  DDB Dusseldorf și 360i în New York pentru conturile Canon, Toyota și Coca-Cola. A lucrat de asemenea pentru brandurile Volkswagen, Diesel, Budweiser, Reebok și Uniqlo și a fost de mai multe ori premiat la Cannes Lions, Eurobest, D&AD, Golden Drum, One Show și Epica.

10:30 - 11:00

Mecanismele schimbării: despre frică și curaj

Dr. Bogdan Iliescu, Medic specialist neurochirurg, Spitalul Clinic de Urgențe “Prof Dr N Oblu

Preocupările sale profesionale includ, dar nu se limitează la domeniile funcționale ale neurochirurgiei, tehnicile neurochirurgicale minim invazive și chirurgia ghidată imagistic a creierului și măduvei spinarii. Dr. Iliescu predă, ține prezentări și prezidează workshopuri neurochirugicale atât în țară, cât și în străinătate. Este asistent universitar la Universitatea de Medicină și Farmacie “Gr. T. Popa” din Iași și coordonează din 2010 Cercul de Neurochirurgie Iași. Pe parcursul carierei, a dobândit experiență în neuroștiințele clinice și preclinice prin intermediul contractelor de cercetător postdoctoral la University of Texas Health Science Center și Rice University, ambele din Houston, SUA.

11:00 - 11:15

Studiu: The Data Rush

Cum va evolua funcția de marketing în sectorul de retail? Cum sunt afectați specialiștii de marketing de digitalizare și sistemele de date și care sunt așteptările acestora pentru viitor – de la ei înșiși și de la colegii din echipele lor? Care este nivelul actual de digitalizare în retailul european și ce investiții se vor face în următoarea perioadă? Sunt doar câteva dintre întrebările adresate de consultanții din rețeaua de companii de consultanță de management NextContinent în cadrul studiului The Date Rush, desfășurat în cinci țări europene.

Robert Maxim, Founding Partner, Ensight Management Consulting

11:30 - 12:00

Pauză de cafea

12:00 - 12:30

Storytelling cu echipa Recorder

Au trecut prin mai multe redacții de ziar, au scris articole de toate felurile, au făcut reportaje video și documentare, au scris cărți, au câștigat premii. De ceva timp, au pus pe picioare o publicație nouă construită pe aceleași principii după care s-au ghidat de când sunt în meseria asta: jurnalism onest, făcut cu pasiune și pus în serviciul public.

Răzvan Ionescu, publisher, Recorder.ro

Mihai Voinea, jurnalist

Cristian Delcea, jurnalist

12:30 - 13:00

Key Note Speech

Alex Coteț, Regizor, Scenarist, Editor, Sector

13:00 - 14:00

Pauza de prânz

14:00 - 15:30

Veteranii față în față cu noua generație

Noua generație de publicitari întâlnește pe aceeași scenă veteranii industriei. Împreună vor dezbate după regulile competițiilor de dezbateri formale ARDOR. Ingrediente: o temă relevantă și pasionantă - starea advertisingului românesc, două echipe bine pregătite să îi bombardeze pe ceilalți cu argumente și contra-argumente, un cronometru pentru fiecare discurs.

Bogdan Naumovici, Managing Partner, 23 Communication Ideas

Șerban Alexandrescu, Director de creație, Headvertising

Ioana Zamfir, Director de creație, Centrade | Cheil

Costin Bogdan, Group Creative Director, McCann Worldgroup România

Dezbaterea este moderată de Radu Atanasiu, profesor la Maastricht School of Management România.

15:30 - 16:00

Key Note Speech

Răzvan Mătășel, Managing Partner, Arsenoaiei & Matasel

Speakerii zilei

Corporate Social Responsibility

Companiile din România au început să înțeleagă importanța sustenabilității și implicării în proiecte de CSR. Există deja mulți jucători care înțeleg că a face CSR fără o bună integrare în strategia de afaceri nu este eficient nici pentru mediul de afaceri, nici pentru comunitățile în care activează. Sustenabilitatea a devenit un concept de business integrat, care face parte din evoluția brandurilor și a companiilor. Acestea au înțeles că trebuie să devină parte din ADN-ul lor și au dezvoltat filozofii de business care au succes pe termen lung și care vor face diferența în comunitățile unde își desfășoară activitatea.

Parteneri

09:00 - 10:00

Înregistrarea participanților

10:00 - 11:30

Sesiunea 1: Cum pot schimba lumea brandurile sustenabile

Companiile care au știut să aleagă sustenabilitatea în fiecare aspect al businessului au pariat pe o carte câștigătoare. Investițiile în sustenabilitate nu sunt de formă, ci de fond, pentru că pe termen lung aduce valoare și profit companiei. Mai mult, orice investiție în acest domeniu este sub lupa investitorilor care au început să acorde o mare importanță rapoartelor non-financiare, unde văd care este solvabilitatea business-ului pe termen lung.

Strategiile acestor companii sunt creionate pe termen lung, astfel pot să dezvolte durabil nu doar businessul, ci și comunitățile, alți parteneri, practic tot lanțul de valoare. Un asemenea atu le face să fie în pole position, să fie lideri de renume în industrie și să inspire alte companii. Despre ele vom vorbi în această sesiune și vom afla care sunt resorturile după care aleg să investească în sustenabilitate.

VORBITORI: 

Andreea Idriceanu, Communication Manager, RoRec
Inka Pieter, Director CSR & Environmental Strategy, KLM
Sorin Elisei, Senior Consultant, Deloitte România

PROGRAM ÎN CURS DE ACTUALIZARE

Teme de discuție:

  • Cum percepem sustenabilitatea în funcție de ce se întâmplă pe termen lung în companie?
  • După noi sustenabilitatea
  • Patrulăm în lupta cu deșeurile
  • Economia circulară, inovație pe termen lung
  • Inovația pe aripile sustenabilității
  • Raportarea non-financiară, sursă de încredere pentru parteneri
11:30 - 12:00

Pauză de cafea

12:00 - 12:30

Sesiunea 2: Eroii sustenabilității in 2018

O companie sustenabilă este un erou modern, pentru că trebuie să se lupte în primul rând cu schimbarea mentalităților. Să schimbe paradigma și să transforme realitatea într-una care să rămână durabilă pentru generațiile viitoare. Doar cei care știu să transforme această realitate, să o modeleze în beneficiul mediului, al comunităților, al oamenilor vor fi liderii sustenabilității pe termen lung.

Partea interesantă este că tot mai mulți oameni au început să fie interesați de sustenabilitate, nu doar companii sau ONG-uri. Sunt oameni din comunicare, din marketing, din tehnologie, care își doresc să folosească inovațiile pentru a ajuta la dezvoltarea durabilă a planetei pe termen lung. Vedem zi de zi cum omenirea a forțat darurile oferite de Pământ și acum este nevoie să refacem ceea ce s-a stricat în câteva decenii pentru a putea trăi confortabil în următorii ani. Din acest motiv, eforturile conjugate ale tuturor celor interesați pot schimba lucrurile în bine pe termen lung. Aceștia sunt eroii zilelor noastre, cei care fac din sustenabilitate un dat.

Vorbitori:

Valeriu Nicolae, consultant, trainer și jurnalist
Tudor Colțan, avocat, Stoica și Asociații
Florin Ghindă, Trainer, Fondator, Româniapozitivă.ro

PROGRAM ÎN CURS DE ACTUALIZARE

Teme de discuție:

  • Antreprenorii sociali schimbă comunitățile
  • Cum putem schimba România în bine
  • Din pământ în apă curată
  • Marketingul care face bine
  • Ideile care schimbă paradigme
  • Viitorul se clădește acum
12:30 - 12:40

Keynote speech – Thomas Kolster

The Two-Headed Purpose Monster - Putting real purpose to work

13:30 - 14:00

Pauză de cafea

14:00 - 15:30

Sesiunea 3: Sustenabilitate, între obligație și datorie – dezbatere

Avem nevoie să implementăm cât mai repede principiile sustenabilității în viața de zi cu zi. Este nevoie de eforturi mult mai mari pentru a ajunge să salvăm, în ultima secundă, planeta de la un viitor sumbru. Însă pentru a putea face acest lucru, ar trebui să vedem reglementări mai dure, cu pedepse pe măsură, pentru a atinge pragul critic de restaurare a unui echilibru fragil.

Facem din sustenabilitate o obligație și pedepsim orice măsură care contravine acesteia sau ne propunem o mai mare educare în rândul oamenilor, companiilor?

În cadrula cestei dezbateri ne propunem, nu să dăm un verdict definitiv, ci să înțelegem care ar fi calea cea mai bună pentru a internaliza principiile sustenabilității în viața de zi cu zi.

PROGRAM ÎN CURS DE ACTUALIZARE

Teme de dezbatere:

  • Obligații legale pentru implementarea principiilor sustenabile
  • Un mai mare control al companiilor în această direcție
  • Cum obligăm consumatorii?
  • Cum ducem implementarea către stat?

Speakerii zilei